Nasze projekty

Projekty aktywne

Festiwal Kultury Japońskiej Animatsuri to nasza flagowa impreza, która odbywa się cyklicznie w Warszawie od 2008 roku. Choć zaczynała skromnie, to obecnie jest jedną z największych imprez o tej tematyce w Polsce, ściągając co roku kilka tysięcy uczestników. Od 2024 roku Animatsuri odbywa się na warszawskim EXPO XXI mieszczącym się przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Impreza trwa od piątku do niedzieli bez przerwy i w tym czasie dostarcza uczestnikom setki godzin atrakcji jak koncerty, prelekcje, pokazy, czy konkursy, a także pozwala na spotkanie się z interesującymi gośćmi.

Chibimatsuri to mała lokalna impreza skierowana do okolicznych fanów, która odbywa się co kilka miesięcy od 2016 roku. Każda edycja jak do tej pory mieściła się w oddziale Młodzieżowego Domu Kultury im. W. Broniewskiego z ul. Fabrycznej 1/3 w Warszawie. Każda edycja ma inną konwencję, dzięki czemu formuła tego wydarzenia się nie nudzi i zawsze jest na nim trochę inaczej. Wyróżniającą się cechą tej imprezy z kolei jest cena, którą ustalają sami uczestnicy przy wejściu na imprezę.

Festiwal Gier Japońskich Animatsuri, to zupełnie nowy projekt, którego pierwsza edycja odbyła się w Warsztacie Warszawskim mieszczącym się przy pl. Konstytucji 4 w Warszawie. Celem tej imprezy jest popularyzacja tradycyjnych gier japońskich, takich jak Shōgi, Go, Hanafuda, czy Mahjong. Wstęp na to wydarzenie jest darmowy, więc każdy chętny może przyjść i pograć lub nauczyć się grać w udostępnione przez nas gry.

azma2-1

Azja Market to wydarzenie targowe, w którym nacisk jest również kładziony na aspekt kulturalny. Organizowane są we współpracy z Fundacją FantAZJA. Odbywa się ono w warszawskim Terminalu Kultury Gocław, który mieści się przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 24. Obecnie odbyły się pierwsze edycje, w których trakcie są badane wody w celu nadania temu wydarzeniu ostatecznego kształtu.

Projekty zawieszone/zakończone

Warszawskie Dni Mangi i Anime, to kolejny nasz świeży projekt. Celem tego wydarzenia jest stworzenie takiej imprezy, która będzie skierowana do młodszych stażem fanów japońskiej popkultury, dzięki czemu w bardziej przystępny sposób przyswoją sobie to w jaki sposób można bawić się na konwentach. Atrakcje na tej imprezie są bardziej nastawione na wkręcenie nowych osób w omawiane tematy, a nie tylko dla znawców danej dziedziny. Poza tym jest to typowy dwudniowy konwent z noclegiem w szkole.

hvi-log-st

Hellcon to był nasz trzeci projekt, który odbywał się od roku 2010 do 2016, w trakcie których powstało sześć edycji tej imprezy. Jej cele zmieniały się na przestrzeni lat i najpierw było to stworzenie fajnego konwentu w tematyce Halloween, a następnie miała to być impreza, która łączy fandom fantastów i ten bliższy naszemu sercu, czyli fandom mangowy. Po ostatniej edycji stwierdziliśmy, że wiele więcej nie uda się nam już osiągnąć w tym temacie, a mając na uwadze również malejącą frekwencję postanowiliśmy zakończyć projekt póki ta impreza cieszyła się jeszcze renomą.

EZkon miał na celu pozwolić nam się twórczo rozwinąć, przez co był to konwent, na którym mogliśmy testować nowe pomysły, a także wypróbować konwencje, na które często nie było miejsca na naszych głównych imprezach. W latach 2012 do 2016 odbyły się cztery edycje tej imprezy i każda jej konwencja była inna, a mianowicie memy internetowe, retro gier elektronicznych, piracka i superbohaterska. Choć frekwencja tej imprezy nie była nigdy dla nas ważna, tak środki i czas przeznaczany na organizację tej imprezy zaczęły wpływać na inne organizowane przez nas projekty, w związku z czym postanowiliśmy zawiesić ten projekt w celu skupienia się na innych.

Choć początki PAconu sięgają 2005 roku, czyli czasu przed formalnym powstaniem naszej ekipy, to w związku z pojawieniem się ciekawego pomysłu na reaktywację, postanowiliśmy wskrzesić ten projekt. W 2010 roku uznaliśmy, że pojawiła się potrzeba imprezy bardziej skupionej na polskim rynku mangi i anime. Wydawnictwa mangowe i dystrybutorzy anime w tamtym roku działali bardzo prężnie i wiele wskazywało na to, że będzie tylko lepiej. Jednakże choć dla części mangowej tego rynku trend się utrzymał i wzrost jest widoczny do dziś, tak część anime zaledwie rok później padła. PAcon następnie przechodził przemiany i staraliśmy się, aby projekt przetrwał, ale ostatecznie zdecydowaliśmy się go definitywnie zakończyć w 2015 roku po swojej piątej edycji.

Otakon był wynikiem szerokiej współpracy pomiędzy naszym Stowarzyszeniem a wydawnictwem Studio JG, które wydaje największy periodyk skierowany do fanów mangi i anime Otaku. Był to mały lokalny i jednodniowy event, który był prosty w odbiorze i miał na celu dać wyszaleć się uczestnikom. W 2011 roku przyjął formę WFKJ-tu, który był imprezą na podobnym poziomie, ale odbywającą się poza w lokalu, gdzie przy okazji można było spożywać alkohol, dzięki czemu starsi fani mogli się nieco odprężyć.

Od tej imprezy się wszystko zaczęło. W roku 2006 kilkunastu znajomych się skrzyknęło, aby zrobić coś fajnego w Warszawie, która w tym czasie nie miała własnego konwentu. W ciągu zaledwie czterech lat urosła do ogromnych na tamte czasy rozmiarów, jednakże jej tematyka (lekka erotyka) wzbudzała zbyt wiele kontrowersji, a i po samych uczestnikach widzieliśmy, że choć klimat imprezy im się udzielał, to niechętnie brali oni udział w oryginalnych atrakcjach, które były wizytówką tej imprezy, mimo tego, że zainteresowanie widowni było bardzo duże. Po ostatniej edycji w 2010 roku postanowiliśmy się skupić na Animatsuri, które było imprezą bezpieczną wizerunkowo i pozwoliło nam znacznie bardziej rozwinąć skrzydła.

SIM — Stołeczna Impreza Mangowa, była mini wydarzeniem odbywających się w klubach, gdzie osoby z fandomu mangowego mogły się bawić ze sobą przy muzyce i spożywaniu alkoholu. Poza tym zawsze odbywały się małe konkursy i prelekcje, ale nie one były najważniejsze w tych imprezach. Projekt funkcjonował w latach 2011 – 2013, w trakcie których zostało zorganizowanych pięć edycji. Został on jednak zawieszony przez brak czasu na organizację.